Modevisning?
Kategori: Allmänt
Att genom arbetet med modevisningen utveckla organisationen d v s lärare och elevers samverkan och ge möjligheter till
· kunskaper och färdigheter inom handel, ekonomi och administration
· använda datorer i undervisningen
· att samarbeta och organisera
· skapa vi-känsla och självförtroende.
Hur gå till väga?
- Klargöra utgångspunkten, mål och syfte – varför modevisning?
- Brainstorming – alla kommer med förslag och idéer
- Systematisera i problemområden – uppdelning i grupper
- Välja problemformulering – vilka mål har vi?
- Precisera inlärningsbehov – samverkan av ämnen och kurser
- Inhämta information
- Bearbeta och belysa problemformuleringen – vad uppnådde vi?
Arbetsfördelning – elever
* marknadsföring * butikskontaker * Mannekänger
* biljettkonstruktion * program * godisförsäljning
* städning * dekor * påklädare
* smink * frisyrer * allt-i-allo
* inkastare * videofilmare * reserver
* konferencier
Arbetsfördelning – lärare
* mannekäng * samordnare * chaufför
* lokal - ? * butikskontakter * service – tillbehör
* föräldrakontakter * extra påklädare * Back-up
* mannekängernas turordning mm * ”dokumentör”
Övriga lärare
Konferencier
Hålla i Öppet Hus
Ansvarig för det löpande under föreställningen
Konflikthantering
Rapportutformning
Utvärdering av arbetet