laurann

Modevisning?

Kategori: Allmänt

Att genom arbetet med modevisningen utveckla organisationen d v s lärare och elevers samverkan och ge möjligheter till

 ·       kunskaper och färdigheter inom handel, ekonomi och administration

·        använda datorer i undervisningen

·        att samarbeta och organisera

·        skapa vi-känsla och självförtroende.


Hur gå till väga?

  1. Klargöra utgångspunkten, mål och syfte – varför modevisning?
  2. Brainstorming – alla kommer med förslag och idéer
  3. Systematisera i problemområden – uppdelning i grupper
  4. Välja problemformulering – vilka mål har vi?
  5. Precisera inlärningsbehov – samverkan av ämnen och kurser
  6. Inhämta information
  7. Bearbeta och belysa problemformuleringen – vad uppnådde vi?

Arbetsfördelning – elever

*   marknadsföring               *   butikskontaker                *   Mannekänger

*   biljettkonstruktion            *   program                         *   godisförsäljning

*   städning                          *   dekor                             *   påklädare

*   smink                              *   frisyrer                           *   allt-i-allo

*   inkastare                         *  videofilmare                     *   reserver

*   konferencier

 Arbetsfördelning – lärare

 *   mannekäng                    *   samordnare                     *   chaufför

*   lokal - ?                          *   butikskontakter                 *   service – tillbehör

*   föräldrakontakter            *   extra påklädare                 *   Back-up

*   mannekängernas turordning mm                                  *   ”dokumentör”

Övriga lärare

Konferencier

Hålla i Öppet Hus

Ansvarig för det löpande under föreställningen

Konflikthantering

Rapportutformning

Utvärdering av arbetet

Kommentera inlägget här: